Allmän

Enkelt – besök avsnittet Kontakta oss på vår webbplats.

Det kan du säkert genom att helt enkelt registrera dig via avsnittet Ditt konto på vår webbplats. Registrering av medlemskap är gratis och du får förmåner som information om nya produkter, rabatter och specialerbjudanden. När du väl är medlem behöver du inte skriva om dina uppgifter vid kassan och du kommer att kunna uppdatera/kontrollera dina uppgifter när som helst.

Om du vill marknadsföra LatestBuy eller någon av våra produkter via din webbplats, shoppingkatalog eller portal, besök helt enkelt vår affiliatesektion.

Enkelt, gå bara till lämplig produktsida där du hittar avsnittet "Kundrecensioner" och "Skriv en recension".

Medan vi arbetar nära våra leverantörer för att tillhandahålla korrekta förväntningar på våra produkter, eftersom vi har att göra med det senaste från hela världen, behöver vi ibland revidera förväntningarna på produkter, förbeställningar och restorder. Ibland kan alternativ för vissa produkter också vara tillfälligt otillgängliga på grund av hög efterfrågan. Om du vill veta mer om vad som händer med tillgängligheten av en produkt (eller dess alternativ), vänligen Kontakta oss.

Vi rekommenderar att du använder en webbläsare med cookies aktiverade – eftersom vår webbplats är responsiv ser it bra ut i de flesta upplösningar på ett antal enheter, inklusive din mobiltelefon.

Genom att regelbundet övervaka andra återförsäljare tror vi att våra produkter och leveranstjänster är konkurrenskraftiga priser. Med den "öppna naturen hos internet kan du stöta på billigare priser för våra produkter. Ofta sker detta på bekostnad av en tydlig returpolicy, robust säkerhet, solida garantier och förstklassig kundservice. Vi höjer aldrig våra priser för att underlätta en falsk "rabatt" eller "rea", utan fokuserar på att ge en snabb, vänlig och säker shoppingupplevelse. Alla våra fraktkostnader inkluderar kostnaden för att plocka, packa och skicka din beställning – detta är den enda ytterligare avgift som tillkommer vid kassan.

Kan jag jobba för er? Kanske...vi letar alltid efter begåvade människor – ta en titt på vår jobbsida för aktuella vakanser.

Säkerhet och integritet

Visst är det och vi skulle inte ha it på något annat sätt! Vi är fullt engagerade i att se till att du har fullt förtroende när du handlar med oss. Kolla in vår fullständiga säkerhetspolicy.

Inga problem. Du kan också beställa via telefon, fax eller post. För telefonbeställningar vänligen ring vår orderlinje på SENAST 1300 (linjerna är öppna 10-16 vardagar). För beställningar via fax eller post har vi en enkel Order från för dig att ladda ner och skriva ut.

Var lagras mina kreditkortsuppgifter? Dina kreditkortsuppgifter lagras på vår säkra webbserver. För din säkerhet lagrar vi endast ditt kreditkortsnummer tills vi har behandlat betalningen för din beställning. Normalt sett, eftersom betalningshantering sker vid kassan, kommer vi bara att behålla ditt kreditkortsnummer under några sekunder. Av denna anledning behöver vi dina kreditkortsuppgifter varje gång du beställer från oss.

I stort sett bara det du säger åt oss att samla in och lagra. Vi samlar in aggregerad statistisk data för att förbättra våra tjänster till dig, som inte vid något tillfälle används för att identifiera dig individuellt såvida det naturligtvis inte finns goda skäl att misstänka olaglig aktivitet. För mer information läs vår Integritetspolicy.

Vi lämnar inte vidare dina personuppgifter utan ditt tillstånd. Där du har angett att du vill ha information från våra partners om produkter och tjänster som du kan vara intresserad av behöver vi ofta förmedla dina kontaktuppgifter. Dessutom, för att säkerställa att du får högsta möjliga kundservice, behöver vi ofta dela din information med tredje part, inklusive kreditkortsföretag (för att hantera dina betalningar) och leveransföretag (för frakt av dina beställningar).

Beställning och betalning

Vi tar emot beställningar online via vår webbplats och via telefon, fax eller post. Att beställa och betala online är det bekvämaste sättet för dig att göra ett köp eftersom detta säkerställer att du får dina varor inom den snabbaste möjliga tidsramen.

Eftersom vi är internetbaserade kan du beställa när som helst på dygnet, alla dagar i veckan. När du faxar eller lägger upp din beställning, använd vår Order från.

För närvarande kan kuponger endast lösas in via telefon. För att lösa in dina kuponger, ring 1300 528 378 och gör din beställning hos en av våra vänliga kundtjänstrepresentanter.

Vi accepterar alla vanliga kreditkort, inklusive zipping, Klarna och PayPal. Den bekvämaste betalningsformen är antingen kreditkort eller PayPal, eftersom detta säkerställer att din beställning behandlas inom den snabbaste möjliga tidsramen.

När du har lagt din beställning får du normalt ett e-postmeddelande som bekräftar dina beställningsuppgifter. När vi har behandlat din beställning och tagit emot betalning skickar vi din beställning till vårt lager för plockning, packning och leverans. Om du har gett oss din e-postadress skickar vi ett e-postmeddelande till dig precis efter att din beställning har skickats. Efter det är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att dina varor kommer fram.

Det är enkelt att skicka varor till ett antal olika adresser. Upprepa helt enkelt beställningsprocessen för varje annan leveransadress. Observera att du kommer att debiteras den valda leveransavgiften för varje annan leveransadress.

Så länge vi inte har skickat din beställning bör vi kunna avbryta eller ändra din beställning. Allt du behöver göra är att fylla i vårt förfrågningsformulär eller kontakta oss för att prata med en av våra kundtjänstrepresentanter.

Absolut – under Tourist Refund Scheme kan du få en återbetalning för GST som betalats för många varor köpta i Australien (inom 60 dagar efter din avresa), förutsatt att varorna har köpts från samma butik och totalt AU 2 738 kr eller mer (inklusive moms). 

För ytterligare information, vänligen kontakta Department of Immigration and Border Protection.

Visst...snälla Kontakta oss så vi kan hjälpa dig. Ett personligt meddelande kan inkluderas på ditt pakets "Leveransnota" och om det väljs kommer varan/varorna som beställts att förpackas individuellt i present innan de placeras i deras fraktpaket. Om du undrar... skickar vi normalt inte kostnadsinformation med din beställning.

Leverans

Beroende på produkt(er) och leveranstjänst du har valt, använder vi normalt en kombination av post- och budtjänster.

Flera faktiskt, men oftast Australia Post och StarTrack. Vägbudtjänster används vid ett udda tillfälle för vissa produkter till vissa destinationer.

När din beställning har skickats kommer vi att skicka ett e-postbekräftelsemeddelande och förse dig med dina fullständiga spårningsuppgifter. Om du av någon anledning känner ett behov av att kontrollera statusen för din leverans, vänligen se detta e-postmeddelande eller komma i kontakt.

Vi strävar efter att skicka din beställning samma dag, under förutsättning att dina beställda varor finns i lager och betalas med kreditkort eller PayPal senast kl. 12.00 WST. Beroende på vilken servicenivå du har valt kan din beställning levereras inom 1 arbetsdag, 2 arbetsdagar eller 5-7 arbetsdagar (internationella leveranser kan ta längre tid). För att minimera förseningar rekommenderar vi att du anger en leveransadress som sannolikt kommer att vara upptagen under kontorstid (t.ex. arbetsadress). Mer information om våra leveranstjänster finns här.

Skulle det inte finnas någon som tar emot ditt paket vid leverans kommer du att få ett kort med information om hur du skaffar ditt paket vid ett senare tillfälle. För din bekvämlighet rekommenderar vi att du anger din dagadress (t.ex. arbetsadress) om det finns någon möjlighet att din vanliga kontaktadress är obevakad vid leveranstillfället.

I de flesta fall kan vi leverera till postboxar. Om it är opraktiskt att leverera till en postbox (som är fallet med vissa stora föremål), oroa dig inte – vi kommer att kontakta dig.

Vänligen tillåt det maximala antalet dagar för leverans, baserat på den valda leveranstjänsten. Efter detta, om din beställning inte har kommit, vänligen kontakta oss via vår Förfrågningsformulär. När vi får reda på att en beställning inte har kommit fram till förfallodatumet kommer vi att försöka samarbeta med våra leveranspartners för att säkerställa att dina produkter kommer fram snabbt.

Utöver Australien är leverans till över 30 andra länder också tillgänglig för mest av våra produkter. Vi tar även emot internationella beställningar från dessa länder, perfekta för att ge presenter till friends och familj om du är utomlands.

Om du har för avsikt att få varor levererade till en WA-baserad adress är det inga problem – välj helt enkelt "upphämtning"-fraktmetoden under utcheckningsprocessen. För att ta reda på mer, besök vår Kontakta oss sida.

Återbetalning, byte och garanti

Vi strävar efter att tillfredsställa alla! Vår 365-dagars fria pengar-tillbaka-garanti ger trygghet vid beställning. Om du inte är nöjd med vår(a) produkt(er), returnera it helt enkelt till oss för full återbetalning. För ytterligare information, klicka här eller kontakta oss om det har funnits någon aspekt av dina affärer med oss ​​som du tror inte är på topp.

Vad är din återbetalnings-/bytes-/garantipolicy? Vi har ett enkelt returförfarande och förfrågningsformulär för återbetalning, utbyte eller garantianspråk på alla produkter som köpts från oss. Mer information finns här.

Om du vill ha mer information om något av ovanstående, vänligen se vår Allmänna Villkor.

Ring oss

Skicka ett meddelande